مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-20فرهنگي

با سینما حقیقت| مصائب ساخت مستند برای «جمال الدین»، وقتی منابع کافی نیست!


کارگردان مستند سینمایی «جمال الدین» کم بودن منابع در رابطه با سید جمال االدین اسدآبادی را از سختی های ساخت این مستند می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مستند سینمایی جمال الدین ، محصول مرکز مستند سوره، برگزیده دومین فراخوان تولید فیلم کوتاه داستانی و مستند سینما حماسه به بخش مسابقه ملی هفدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت راه یافته است.

  امیر رویینی، محقق، تهیه کننده و یکی از کارگردان مستند جمال الدین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، ابتدا در جواب به این سوال که چرا در این مستند بیشتر به ارتباط بین سیدجمال الدین اسدآبادی و حکومت پرداخته شده تا مردم، عنوان کرد: هر فیلمسازی با توجه به محدودیت زمانی و حتی قصه بخشی از ماجرا را نمایش می دهد.

ما تلاش کردیم مستندمان قصه محور باشد؛ یعنی زندگی جمال الدین اسدآبادی را در قالب قصه ای جذاب روایت کنیم تا مخاطب عام هم بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

هدف این نبود که صرفا اثری محتوایی تولید کنیم چراکه نباید با فیلم مستند روی پرده به این شکل برخورد کرد.

وی درباره نمایش و صحبت از نامه های محرمانه ای که بین جاسوسان انگلیسی آن دوره و حکومت انگلیس که در جمال الدین وجود دارد، اظهار کرد: ما روایت را به گونه دیگری تعریف کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با سینما حقیقت| مصائب ساخت مستند برای «جمال الدین»، وقتی منابع کافی نیست!

با سینما حقیقت| مصائب ساخت مستند برای «جمال الدین»، وقتی منابع کافی نیست!